Informacija o problematiki obrtnikov na Prvomajski ulici v Novi Gorici
Slovenske železnice so podale pobudo, da bi se del njihovih površin vzdolž Prvomajske ulice, ki jih za osnovno dejavnost ne potrebujejo več, namenil izgradnji nove stanovanjske soseske in trgovskega centra.
V postopku sprememb in dopolnitev prostorskega plana je bila za to območje predlagana izdelava lokacijskega načrta in v ta namen izdelana programska zasnova.
Osnutek prostorskega plana, ki je vseboval tudi omenjeno pobudo, je mestni svet sprejel in ga dal v javno razgrnitev in obravnavo 26. aprila 2001.
V času javne razgrnitve (22. maj – 22. junij 2001) ni bila pobuda deležna nobene pripombe, ugovora, pomisleka ali popravka. Tudi najemniki na Prvomajski ulici niso predlagali dopolnitve.
Po zaključeni javni obravnavi je pobudo 25. aprila 2002 Mestni svet sprejel v svoj dokončni predlog sprememb in dopolnitev prostorskega plana.
Kot sestavina predloga novega prostorskega plana je pobuda dobila vsa potrebna soglasja, vključno z zaključnim pozitivnim soglasjem Vlade RS.
Nov prostorski plan, vključujoč tudi obvezo izdelave lokacijskega načrta za izgradnjo stanovanjske soseske in trgovskega centra ob Prvomajski, je Mestni svet sprejel z odlokom 19. junija 2003.
Da bi pridobili najbolj kvalitetno rešitev za novo ureditev območja, je bil izveden urbanistični natečaj, ki je bil zaključen 21. marca 2003.
Skladno z obvezo, ki izhaja iz odloka, od 19. junija 2003 dalje poteka priprava lokacijskega načrta za ureditev območja vzdolž Prvomajske ulice po postopku, kot ga določa Zakon o urejanju prostora.
Odločitev, ki jo je Mestni svet sprejel s sprejemom Odloka o prostorskem planu lahko seveda tudi spremeni, vendar le s preklicem odloka, kar pomeni preklic celotnega prostorskega plana, ali pa s spremembo tistega dela plana, ki govori o območju železnice, tega pa lahko spremeni samo po enakem postopku, kakor je plan sprejel. Nikakor pa Mestni svet ne more vsebine in določil odloka spreminjati zgolj s sklepom.
Občina podpira razvoj tako trgovine kot podjetništva. Pomaga tistim, ki načrtujejo razvoj trgovine in tistim, ki načrtujejo razvoj ostalega podjetništva. (Tudi trgovina je namreč podjetništvo.) V tem primeru so Slovenske železnice na svojem zemljišču predlagale razvoj trgovskega podjetništva in stanovanj. Predloga za razvoj drugačne podjetniške dejavnosti na istem območju ni bilo.
V postopku sprememb in dopolnitev prostorskega plana je bila za to območje predlagana izdelava lokacijskega načrta in v ta namen izdelana programska zasnova.
Osnutek prostorskega plana, ki je vseboval tudi omenjeno pobudo, je mestni svet sprejel in ga dal v javno razgrnitev in obravnavo 26. aprila 2001.
V času javne razgrnitve (22. maj – 22. junij 2001) ni bila pobuda deležna nobene pripombe, ugovora, pomisleka ali popravka. Tudi najemniki na Prvomajski ulici niso predlagali dopolnitve.
Po zaključeni javni obravnavi je pobudo 25. aprila 2002 Mestni svet sprejel v svoj dokončni predlog sprememb in dopolnitev prostorskega plana.
Kot sestavina predloga novega prostorskega plana je pobuda dobila vsa potrebna soglasja, vključno z zaključnim pozitivnim soglasjem Vlade RS.
Nov prostorski plan, vključujoč tudi obvezo izdelave lokacijskega načrta za izgradnjo stanovanjske soseske in trgovskega centra ob Prvomajski, je Mestni svet sprejel z odlokom 19. junija 2003.
Da bi pridobili najbolj kvalitetno rešitev za novo ureditev območja, je bil izveden urbanistični natečaj, ki je bil zaključen 21. marca 2003.
Skladno z obvezo, ki izhaja iz odloka, od 19. junija 2003 dalje poteka priprava lokacijskega načrta za ureditev območja vzdolž Prvomajske ulice po postopku, kot ga določa Zakon o urejanju prostora.
Odločitev, ki jo je Mestni svet sprejel s sprejemom Odloka o prostorskem planu lahko seveda tudi spremeni, vendar le s preklicem odloka, kar pomeni preklic celotnega prostorskega plana, ali pa s spremembo tistega dela plana, ki govori o območju železnice, tega pa lahko spremeni samo po enakem postopku, kakor je plan sprejel. Nikakor pa Mestni svet ne more vsebine in določil odloka spreminjati zgolj s sklepom.
Občina podpira razvoj tako trgovine kot podjetništva. Pomaga tistim, ki načrtujejo razvoj trgovine in tistim, ki načrtujejo razvoj ostalega podjetništva. (Tudi trgovina je namreč podjetništvo.) V tem primeru so Slovenske železnice na svojem zemljišču predlagale razvoj trgovskega podjetništva in stanovanj. Predloga za razvoj drugačne podjetniške dejavnosti na istem območju ni bilo.