Nastavitev zasebnosti

Naša spletna stran uporablja tehnologijo “piškotkov” (cookies), da lahko razločujemo med obiskovalci in izvajamo statistiko uporabe spletne strani. To nam omogoča sprotno izboljševanje delovanja strani. Uporabniki, ki ne dovolijo zapisa 'piškotka' naše strani v svoj računalnik, bodo ob pregledu spletne strani prikrajšani za nekatere od njenih funkcionalnosti (ogled videa, komentiranje preko Facebooka, ipd). Piškotki so majhne datoteke, ki jih sistem obiskane spletne strani zapiše na vaš računalnik. Tako vas sistem ob naslednjem obisku strani lahko prepozna.

Skok na vsebino strani

Jubilejni 20. mednarodni festival sodobnih umetniških praks Pixxelpoint v Novi Gorici

DATUM OBJAVE 13. november 2019
VIR Mestna občina Nova Gorica

Mestna galerija Nova Gorica letos že 20. leto zapored organizira mednarodni festival Pixxelpoint, ki se je v vseh teh letih uveljavil kot eden najpomembnejših festivalov intermedijskih umetnosti v slovenskem prostoru in si obenem izoblikoval ugled tudi v mednarodnem prostoru. K sodelovanju so povabili kuratorja Petra Purga, ki je tokratno edicijo festivala naslovil “Preverjena resničnost. Delo na vmesniku se nadaljuje”.

Nova Gorica in Gorica bosta od 15. do 23. novembra 2019 ponovno v znamenju Pixxelpointa. Festival Pixxelpoint preverja aktualno dostopno resničnost in neguje dvom o dogajanju na vmesniku. Prav tam se namreč odvijajo nemara še zadnje prerazporeditve moči pred kapitulacijo človeka pod vsemogočnim strojem, ki krmili čustva, preureja misli in laže čutom – v čigavem že interesu? Kako znanost, umetnost in izobraževanje v partnerstvu z umetnostjo še lahko (so/raz)oblikujejo to resničnost. Kakšen vmesnik potrebujejo za pristen stik z njo? Ali sodobne stroje in programe njihovega delovanja zares (še) razumemo, onstran spoliranega vmesnika in prijaznih navodil za uporabo? Človek v stroje projicira svoje želje, ne da bi jih ti bili zmožni (ali voljni oziroma sprogamirani) uresničiti. Tehnooptimizem se vrača kot razbita ogledalna slika bizarnega mozaika naših slabosti, norosti in nesmislov. Za premraženega duha pa so božajoče tehnološke metafore povsem nepotrebne ali celo nevarno zavajajoče. Podatkovna oblika je zgolj sistem medsebojno učinkovito – in z namenom, vsaj poslovnim, če ne tudi političnim – povezanih podatkovnih zbirk, vmesnikov, strežnikov, pomnilnikov in krmilnikov. Informacija se ob koncu dobe monetiziranega znanja spreminja v orožje množičnega u-resničevanja.

Tako Pixxelpoint 2019 priseže na uporabnika kot odgovornega za interakcijo na vmesniku, medtem ko slednji (znova) postaja vse bolj izmuzljiv, abstrakten ali celo (trženjsko) mistificiran. Mehanizmi in algoritmi, ki nam strežejo informacije in dražljaje, namesto nas izbirajo in olepšujejo (samo)podobe. A ko človek spet ugleda sebe(k) brez digitalnega vmesnika onstran nevidnih in vseprisotnih tehnologij, mu le malo pomagajo vsa neresnična umetna inteligenca, nedelujoč internet stvari, nedoumljive kriptovalute in novičarske laži.

Pixxelpoint tako še naprej v svoji jubilejni 20. ediciji problematizira široko polje raziskovanja sodobne intermedijske ustvarjalne produkcije, ki vse bolj temelji na interdisciplinarnih povezavah umetnikov z znanostjo in novimi tehnologijami, od raziskovanja umetne inteligence, navidezne resničnosti, podatkovnih zbirk, vse do robotike ter algoritmov in naprednih programskih okolij. Kako se je v teh dveh desetletjih spremenila vloga (odgovornega, kritičnega) uporabnika medijskih tehnologij in mediatiziranih vsebin? Je resničnost še sploh dostopna, kaj šele preverljiva? Festival bo letos še bolj izostreno iskal sinergije, a tudi kontraste medijsko-umetniških scen in imen širše regije. Ozrl se bo na nekatere najsodobnejše ustvarjalne prakse v svetu in iskal njihovo refleksijo tudi v trikotniku med umetnostjo, znanostjo in tehnologijo. Poleg osrednje galerijske razstave večmedijskih instalacij ter video in likovnih del Pixxelpoint 2019 prinaša tudi performanse in druge intervencije na specifičnih lokacijah, od prazne ulice do igralnice kazina. Umetniška praksa tako ne bo zgolj postavljena ob družbeno resničnost mestnega okolja, temveč bo tudi umeščena v medijsko-umetnostni kritični diskurz, in sicer skozi javne diskusije ter mednarodni simpozij v presečnem polju znanosti, umetnosti in tehnologije. Ob krajšem tematskem filmskem programu festival nenazadnje obuja sodelovanje s ‘Pixxelmusic’, ki bo v okviru festivala ponudil več posebnih glasbenih dogodkov, od elektronskih raziskav med zvokom in sliko vse do konceptualnih rejvov!

 

Program in informacije: pixxelpoint-2019.pdf

 

www.pixxelpoint.org

 

Oddaja zahteve o ureditvi priponk na strani
Polja označeno s * so obvezna.
Želim da se priponke na tej spletni strani uredijo v skladu s zakonom o dostopnosti