Turistična borza Vipavska dolina
Po lanski uspešni izvedbi Turistične pomladi v Bukovici je Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina tudi letos za izvedbo tega poslovno turističnega dogodka izbral isto lokacijo. V Kulturni dom v Bukovici je na letošnji dogodek, tretji po vrsti, povabil lokalne turistične ponudnike ter slovenske in tuje organizatorje turističnih potovanj. Svojo ponudbo so predstavile tudi sosednje turistične destinacije, v okviru strokovnega posveta pa so v ospredje postavili vprašanje, kako izboljšati kakovost v turizmu.
Poslovno turistični dogodek Turistična pomlad, ki ga je Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina zasnoval že pred leti in tokrat izvedel tretjič, je namenjen razvoju lokalnega turističnega gospodarstva. Kot eden od prvih tovrstnih dogodkov v Sloveniji na eni strani širi znanja in ponuja priložnosti za trženje sodobnih, trajnostno naravnanih turističnih produktov, hkrati pa spodbuja povezovanje turistične ponudbe na širšem območju zahodne Slovenije.
Slovenski turizem se kljub presenetljivo hitrem okrevanju po epidemiji Covid srečuje z veliko izzivi. Velike naravne nesreče so v Sloveniji znova opozorile na ranljivost te gospodarske panoge, ki ni odvisna le od spremenljivih ekonomskih razmer, ampak na njeno uspešnost vplivajo tudi številni drugi dejavniki. Velike spremembe v sodobni družbi spremlja tudi spreminjanje potovalnih navad in predvsem interesov, ki vplivajo na izbiro turističnih destinacij. Ponudniki turističnih produktov in z njimi turistične organizacije se morajo zato nenehno prilagajati novim razmeram in razvijati svojo ponudbo.
Erika Lojk, direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, je v predstavitvi dogodka poudarila: "Naš dogodek Turistična pomlad je naložba v razvoj turizma. Turističnim ponudnikom iz našega okolja, ne le iz naše destinacije, tudi iz bližnjih destinacij Mediteranske in Kraške turistične regije ter sosednje Furlanije – Julijske krajine, želimo olajšati stik s slovenskimi in tujimi organizatorji turističnih potovanj. Zato smo v naše kraje tudi letos povabili številne turistične organizacije in njihovim predstavnikom, v sodelovanju z destinacijami Kras, Brda in Furlanija – Julijska krajina, organizirali študijsko turo med najpomembnejšimi kulturnimi znamenitostmi, omogočili pa smo jim tudi spoznavanje naših vin in kulinarike. Verjamem, da so naši gostje iz Slovenije in sedmih evropskih držav tudi ob obisku Turistične borze Vipavska dolina v Bukovici na več kot petdesetih stojnicah našli veliko koristnih informacij in zamisli za organizacijo potovanj v naše kraje, posebej v času, ki ga bo zaznamovala evropska prestolnica kulture. Za kulturni turizem je v Evropi vse več zanimanja, zato skušamo to priložnost čim bolje izkoristiti. Odziv naših ponudnikov, turističnih agencij in kar sedmih sosednjih turističnih destinacij me zelo veseli in je velika spodbuda za naprej."
Izvedbo dogodka Turistična pomlad je s svojo prisotnostjo in pozdravnim nagovorom ob začetku strokovnega posveta podprla Dubravka Kalin, generalna direktorica Direktorata za turizem na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport. Na strokovnem posvetu je tudi tokrat aktivno sodelovala Slovenska turistična organizacija. Barbara Zmrzlikar, vodja sektorja Raziskave in razvoj, je predstavila najnovejšo strategijo razvoja kulturnega turizma in ob tem izpostavila pomen evropske prestolnice kulture. Kot primer dobre prakse s področja t. i. outdoor turizma je Katja Drobnič, vodja booking centra Julijske Alpe, predstavila razvoj daljinske poti Juliana Trail, ki že žanje lepe uspehe. V drugem delu strokovnega posveta je bil v ospredje postavljen razvoj gastronomske ponudbe. Slovenska novinarka in publicistka Kaja Sajovic, ki jo poznamo po odličnih kulinaričnih reportažah in kot soavtorico knjige Ane Roš Sonce in dež, je udeležence posveta navdušila s predstavitvijo vrste uspešnih zgodb različnih svetovnih kulinaričnih destinacij. Za malce presenetljiv zaključek strokovnega posveta pa je poskrbela chefinja Chiara Canzoneri iz Gorice, ki je predstavila projekt oživljanja znamenite goriške ulice Raštel z novimi kulinaričnimi in turističnimi vsebinami.
V okviru letošnje Turistične borze Vipavska dolina se je na eni od več kot petdesetih stojnic predstavil tudi Javni zavod GO! 2025, ki je udeležencem ponudil številne koristne informacije o prihajajočih dogodkih na širšem območju evropske prestolnice kulture.
Dogodek Turistična pomlad, ki je ob podpori Občine Renče-Vogrsko potekal v Kulturnem domu v Bukovici, je v preddverju obogatila razstava ART CIRCLE, mednarodnega festivala vizualnih umetnosti. Nekatera razstavljena dela so nastala v okviru umetniških rezidenc pri vinarjih v Vipavski dolini in so tako simbolno predstavljala prepletenost lokalnega okolja in kulture.
Turistična pomlad je doživela še eno uspešno izvedbo. Skupaj z dogodkom Vina županov Vipavske doline, ki je potekal dan prej v Vipavi in je poleg predstavitve najboljših vin iz občin Nova Gorica, Ajdovščina in Renče-Vogrsko prvič vključil tudi predstavitev najboljših vin iz občine Vipava, je Turistična pomlad na prvi pomladni dan uradno naznanila letošnjo turistično sezono.
Vir: Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina
Foto: Ana Rojc