Nastavitev zasebnosti

Naša spletna stran uporablja tehnologijo “piškotkov” (cookies), da lahko razločujemo med obiskovalci in izvajamo statistiko uporabe spletne strani. To nam omogoča sprotno izboljševanje delovanja strani. Uporabniki, ki ne dovolijo zapisa 'piškotka' naše strani v svoj računalnik, bodo ob pregledu spletne strani prikrajšani za nekatere od njenih funkcionalnosti (ogled videa, komentiranje preko Facebooka ipd.). Piškotki so majhne datoteke, ki jih sistem obiskane spletne strani zapiše na vaš računalnik. Tako vas sistem ob naslednjem obisku strani lahko prepozna.

Skok na vsebino strani

Ogibanje - trilogija/ Going Around - a Trilogy

DATUM OBJAVE 17. maj 2024
VIR Mestna občina Nova Gorica

V Galeriji GONG napovedujejo samostojno razstavo slovensko-avstrijskega fotografa Marka Lipuša, ki bo predstavil svoj zadnji večmedijski projekt z naslovom Ogibanje – trilogija, nastal med letoma 2019 in 2022. Razstavo, ki vključuje fotografska dela in eksperimentalni film, je podprl Avstrijski kulturni forum.

Ustvarjalno delo Marka Lipuša, slovensko-avstrijskega fotografa, ki deluje med Dunajem in Frankfurtom, temelji na eksperimentalnem pristopu do fotografskega medija, saj v kreativni proces vključuje tudi vrsto ročnih posegov, kot so praskanje, barvanje, rezanje in trganje fotografij. Z manipulativnimi posegi v negativ ali pozitiv ustvarja povsem nove, pogosto abstraktne oblike, ki poudarjajo tretjo dimenzijo fotografskih podob ter vnašajo v dela dodatno dinamiko in ekspresivnost. Po drugi strani pa z ročnimi intervencijami naglasi vsebino svojih projektov, ki je pogosto družbenokritična.

Problemi današnje globalizirane družbe so tudi tematsko izhodišče njegove zadnje serije z naslovom Ogibanje – trilogija (2019–2022), v kateri obravnava tri medsebojno prepletene krizne pojave sodobnega časa: uničevanje narave, ekološko krizo in stopnjevanje socialnih razlik – teme, ki vse bolj vznemirjajo tudi sodobno fotografijo. Kompleksna tematika je avtorju narekovala tudi izvedbo projekta, ki vključuje različne medije in fotografske žanre: krajinsko in ulično fotografijo ter eksperimentalni film.

Prvi del trilogije z naslovom Pobeg ponazarja izhodišče problemov, ki pestijo sodobni svet: posnetke človeških figur, prikazanih v idilični morski krajini, namreč dojamemo kot vizualno metaforo za obilje. Vendar so podobe zastrte z mrežo – premišljeno avtorjevo intervencijo, ki deluje kot bariera, saj prekinja pogled v daljavo. V prvi sklop projekta sodijo še fotografije puščave, ki jasno namigujejo na dezertifikacijo, ter podobe morske krajine, na katerih ponovno opazimo linije, ki delijo slikovno ploskev na dva dela in delujejo kot prekinitveni elementi.

Drugi del projekta, poimenovan Socialni prepad, vključuje kratke videoposnetke, ki ponazarjajo posledice ekološke krize, zlasti stopnjevanje socialnik razlik. Enako velja tudi za sklepni del trilogije – podobe »pogorišč, na katerih so posegi v materialno strukturo slike še bolj radikalni in povsem integrirani v podobe: na slikovni ploskvi zasledimo celo ožganine in zareze, ki prebadajo slike in razkrivajo nosilni material fotografskih podob«, piše v spremnem besedilu kuratorica razstave Nataša Kovšca.

»Marko Lipuš tudi v svojem zadnjem projektu učinkovito prepleta vsebino in obliko posnetkov ter s svojo prepoznavno metodo poseganja v fotografski material prestopa konvencionalne okvire fotografskega medija.« Avtor »intenzivno raziskuje predvsem nedotakljivost fotografske podobe, ki jo pri svojem ustvarjalnem delu dojema kot omejitev.« Hkrati pa z ročnimi intervencijami poudarja »sporočilnost del, ki se v pričujočem projektu navezuje zlasti na pomanjkanje zanimanja velikega dela družbe za reševanje aktualnih problematik današnjega sveta.«

Marko Lipuš (1974, Eisenkappel/Železna Kapla, Avstrija) je po šolanju na Šoli za umetniško fotografijo na Dunaju pri prof. Friedl Kubelki pridobil fotografsko izobrazbo na Dunajski grafični šoli (Höhere Graphische) in študiral dva semestra na Akademiji za film in fotografijo v Pragi (FAMU).

Od leta 2001 je imel številne samostojne in skupinske razstave v Avstriji, Sloveniji, Nemčiji, Belgiji, Veliki Britaniji, Italiji in drugod po Evropi. Njegov projekt Taktike/Tactics je bil del glavnega programa Evropskega meseca fotografije 2015–16 ter predstavljen v Martin-Gropius-Bau v Berlinu in Muzeju Benaki v Atenah. Za svoja dela je prejel tudi vrsto nagrad, med njimi nagrado Koroške kulturne fundacije (KKS, 2022), nemško fotografsko nagrado OPUS (2011) in dve umetniški nagradi Bank Austria (2015, 2018). Živi in dela na Dunaju in v Frankfurtu.

 

Urnik galerije:

sreda–četrtek: 16.00–19.00                                                                         

petek: 12.00–16.00                                                                                   

sobota: 10.00–13.00

 

Informacije o razstavi:                                                                                                         

M  031 707 717                                                                                                        

info@galerijagong.si                                                                                               

 

Vabilo na razstavo