Ustvarjalne delavnice s področja turizma in kmetijstva
V mesecu novembru Mestna občina Nova Gorica v okviru projekta INNO-WISEs ter v sodelovanju z Javnim zavodom za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina prireja ustvarjalne delavnice, namenjene spoznavanju priložnosti, dobrih praks in povezovanju na področju turizma in kmetijstva. Prve delavnice, ki je potekala minuli teden v Kulturnem domu Branik, se je udeležilo spodbudno število zainteresiranih udeležencev. Prisotni so bili turistični vodniki in agencije, predstavniki turističnih kmetij in vinskih kleti, ponudniki nastanitvenih kapacitet, promotorji turističnega razvoja in druga javnost.
Na delavnici je Andrej Markočič, v. d. direktorja Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, predstavil razloge za ustanovitev zavoda, načrtovano organizacijsko strukturo, način financiranja in glavne cilje občin ustanoviteljic. Nataša Kolenc, vodja projekta RESTAURA na Mestni občini Nova Gorica, je poudarila priložnosti, ki jih ponuja grad Rihemberk kot ena od fizičnih in digitalnih vstopnih točk za turizem na Primorskem. Udeleženci so se seznanili z načrtom infrastrukturne in vsebinske revitalizacije gradu, ki že teče s pomočjo proračunskih sredstev Mestne občine Nova Gorica. Z letom 2019 bodo vključena evropska in druga sredstva iz odobrenih EU in nacionalnih projektov, predvideno pa je tudi vključevanje zasebnega kapitala preko shem javno-zasebnega partnerstva.
V nadaljevanju je Lučka Peljhan iz agencije I&S Aladin, ki sodeluje tudi pri razvoju blagovne znamke Vipavska dolina, prisotne navdušila s predstavitvijo globalnih trendov v turizmu, ki so našemu okolju dobesedno "pisani na kožo", kot je poudarila. Usmerjeni so k želji po odkrivanju pristnosti in preprostosti, aktivnim in raznolikim doživetjem ter k več krajšim pobegom iz stresnega življenjskega ritma. Jani Peljhan iz turistične agencije Wajdušna je prisotnim orisal, s čim navdušuje tuje turiste, ki jih vodi po Vipavski dolini in poudaril, da kar domačini sprejemamo kot samoumevno, je za turista nepozabno doživetje. Kot primer dobre prakse so udeleženci delavnice spoznali tudi Faladur, vinski bar, trgovino in degustacijski prostor, ki ga je Matej Lavrenčič razvil iz evropskega projekta Solum. Faladur povezuje vinsko in kulinarično ponudbo Vipavske doline ter turiste navdušuje z izobraževanji o pridelavi vin in lokalnimi degustacijami.
Sledila je konstruktivna diskusija, v kateri so prisotni izpostavili potrebo po povezovanju in vlaganju v še večjo prepoznavnost Vipavske doline. Izraženi so bili tudi posamezni problemi preteklega delovanja na področju turizma, ki pa jih je s pomočjo novoustanovljenega Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina mogoče rešiti - s skupnim delovanjem in sodelovanjem javnega in zasebnega sektorja, odprtostjo za nove predloge, nove vsebine ter z nadaljnjim razvojem skupne turistične identitete.
Vsi, ki v turizmu in kmetijstvu vidijo priložnost za povezovanje in razvoj, so vabljeni na preostali dve delavnici, in sicer:
- »Kmetijstvo in turizem: dve plati ene zgodbe«, v četrtek, 22. 11., ob 17. uri v Osnovni šoli Dornberk.
in
- »Ustvarjamo novo turistično ponudbo«,v četrtek, 29. 11., ob 17. uri v Kulturnem domu Branik.
Kontaktna oseba: Erika Zuodar, tel. (05)33 50 350, Projektna pisarna Mestne občine Nova Gorica, elek. pošta: erika.zuodar@nova-gorica.si.