Vzpostavitev kolesarskega omrežja in ureditev postajališč
Z manjšo slovesnostjo smo danes v Novi Gorici obeležili zaključek dveh evropskih projektov, s katerima smo vzpostavili povezano kolesarsko omrežje Nove Gorice in uredili avtobusna postajališča v mestu. V okviru javnega potniškega prometa smo uredili 25 postajališč za avtobuse. od tega smo jih 17 opremili z modernimi nadstrešnicami ter vzpostavili tako imenovani »mobilnostni hub« na obračališču v Solkanu s polnilnico za električne avtomobile in kolesa ter pametno klopjo. Da bodo prebivalci krajše razdalje lahko opravili s kolesom, smo uredili nove in varne kolesarske povezave.
V okviru projekta so bili izvedeni naslednji odseki kolesarskih povezav v Novi Gorici: Rejčeva ulica, Delpinova ulica, Vojkova ulica in Ulica XXX. divizije, Cankarjeva ulica, južna kolesarska pot ob Kornu in Trubarjeva ulica z navezavo na južno kolesarsko pot ob Kornu. Popolnoma novo podobo je dobila tudi Delpinova ulica, kamor smo skupaj z ZRC SAZU umestili knjigarno in kavarno MAKS. Na Delpinovi ulici pa je Nova Gorica pred kratkim dobila tudi prvi javni WC.
Preko Delpinove in Trubarjeve ulice smo kolesarske poti navezali na južno kolesarsko pot ob Kornu, ki je postala priljubljeno sprehajališče in prostor za druženje. V centu mesta na Kidričevi ulici smo skupaj s turistično informacijskim centrom uredili center trajnostne mobilnosti, ki skrbi za ozaveščanje in izobraževanje javnosti o pomenu trajnostne mobilnosti. Posebno pozornost v okviru obeh projektov smo namenili tudi ranljivim skupinam in gradnjo izvedli v skladu z akcijskim načrtom dostopnosti MO Nova Gorica. Vse objekte smo ustrezno prilagodili in opremili s taktilnimi oznakami ter s tem olajšali mobilnost slepim in slabovidnim v našem mestu.
Avtobusna postajališča mestnega potniškega prometa na območju naselij Nova Gorica in Solkan so bila neprimerno urejena z vidika zagotavljanja ustrezne varnosti ter udobja in pretočnosti prometa. Številna postajališča so bila urejena na pločniku brez prilagojenosti gibalno oviranim osebam ter slepim in slabovidnim. Poleg tega postajališča niso imela urejenih ustreznih dostopov in ustreznih čakališč ter ustrezne urbane opreme (nadstrešnice, košev za smeti, klopi, informativnih tabel z voznim redom).
Novogoriški župan Samo Turel se je ob zaključku obeh projektov zahvalil vsem, ki so kakorkoli pripevali k izvedbi vseh investicij in tudi občanom, ki so v tem intenzivnem investicijskem ciklu pokazali dobršno mero potrpežljivosti. Ob tem je poudaril: »Zasledovali smo cilj - biti mesto z visoko kakovostjo bivanja. Na ta dva projekta se navezujejo tudi drugi projekti, eden izmed njih je razširitev mreže izposojevalnic koles. Trenutno delamo tudi na tem, da bi občina vozni park mestnih avtobusov zamenjala z električnimi avtobusi. V kratkem pričakujemo državni razpis, na katerega se bomo prijavili.»
Ključen cilj obeh projektov je bilo zmanjšanje avtomobilskega prometa in s tem zmanjšanje izpustov CO2. Na ta način želimo prispevati k čistejšemu bivalnemu okolju in spodbujati rekreacijsko kulturo in zdrav življenjski slog. Z izvedbo obeh projektov smo tudi izboljšali prometno varnost in uredili javne površine z zasaditvami novih dreves in dodatno ozelenitvijo.
Skupna vrednost obeh projektov znaša skoraj 6 milijonov evrov, od tega smo uspeli pridobiti dobrih 3 milijone evrov državnih in evropskih sredstev.
KOLESARSKE POTI
Investicija/operacija: Vzpostavljanje povezanega kolesarskega omrežja Nove Gorice
Vrednost: 5.060.000 €
Sofinancer: Evropski sklad za regionalni razvoj – sofinanciranje operacij trajnostne mobilnosti z mehanizmom CTN
Sofinancerska sredstva: 2.430.000 € (EU in SLO)
AVTOBUSNA POSTAJALIŠČA
Investicija/operacija: Ukrep trajnostne mobilnosti JPP
Vrednost: 878.000 €
Sofinancer: Evropski strukturni in investicijski sklad – sofinanciranje operacij trajnostne mobilnosti z mehanizmom CTN
Sofinancerska sredstva: 620.000 € (EU in SLO)
Foto: Ana Rojc