Nastavitev zasebnosti

Naša spletna stran uporablja tehnologijo “piškotkov” (cookies), da lahko razločujemo med obiskovalci in izvajamo statistiko uporabe spletne strani. To nam omogoča sprotno izboljševanje delovanja strani. Uporabniki, ki ne dovolijo zapisa 'piškotka' naše strani v svoj računalnik, bodo ob pregledu spletne strani prikrajšani za nekatere od njenih funkcionalnosti (ogled videa, komentiranje preko Facebooka ipd.). Piškotki so majhne datoteke, ki jih sistem obiskane spletne strani zapiše na vaš računalnik. Tako vas sistem ob naslednjem obisku strani lahko prepozna.

Skok na vsebino strani

Nova Gorica v pričakovanju dirke Po Sloveniji

DATUM OBJAVE 09. junij 2022
VIR Mestna občina Nova Gorica - Kabinet župana

Na Goriškem že odštevamo dneve do začetka kolesarske dirke Po Sloveniji. Novi Gorici je po lanskoletni osvojitvi naslova Naj gostitelja kolesarske dirke Po Sloveniji 2021 pripadla čast, da se dirka začne prav v tem mestu. Z velikim navdušenjem se na Goriškem na dirko pripravljamo tudi letos. Pred prvo etapo od Nove Gorice do Postojne se bo v Novi Gorici zvrstila vrsta prireditev, ki bodo dvigovale utrip do starta v sredo, 15. junija, ob 12.45 na Bevkovem trgu. Na novogoriški mestni občini jih pripravljamo skupaj z družbo HIT, z Mladinskim centrom Nova Gorica, Javnim zavodom za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina ter Javnim zavodom za šport Nova Gorica in številnimi drugimi društvi, klubi in posamezniki, ki želijo prispevati k čim lepšemu vzdušju pred dirko in med njo. Spremljajoče prireditve se bodo začele že v petek, 10. junija, in se bodo odvijale vse do srede, 15. junija. Vrhunec dogajanja bo v torek in sredo. V torek, 14. junija, bo ob 16.30 na Bevkovem trgu najprej na sporedu prvi del prireditve Športnik Goriške, ob 18. uri bo sledila novinarska konferenca na prostem s Tadejem Pogačarjem in Matejem Mohoričem, nadaljevalo se bo z drugim delom prireditve Športnik Goriške, ki jo bo vodil novinar Ervin Čurlič, zaključilo pa s koncertom skupine Joker out. V sredo bo sledil start prve, čezmejno obarvane etape, kot se za Novo Gorico, ki bo leta 2025 v sodelovanju s sosednjo Gorico Evropska prestolnica kulture, spodobi.

V sredo, 15. junija, ob 12.45, se bodo Tadej Pogačar, Matej Mohorič in njuni tekmeci pognali z Bevkovega trga v Novi Gorici. Ker se bo merjenje časa začelo na nekdanjem solkanskem maloobmejnem prehodu, boste najboljše kolesarje sveta lahko spremljali po Erjavčevi in mimo Trga Evrope po Kolodvorski ulici nekoliko počasneje in jih tako lažje ujeli v objektiv. Po letu 2004 ponovno dirka vstopa v Italijo, kjer se bodo kolesarji zapeljali po ulicah Gorice, nato preko Oslavja in Števerjana ponovno v Brdih v Slovenijo.

Prihaja 22 ekip, okoli 150 kolesarjev, pokrite so vse celine, gre pa omeniti številko ena svetovnega kolesarstva Tadeja Pogačarja, zmagovalca dirke Milano-Sanremo in pa aktualnega državnega prvaka Mateja Mohoriča. Včeraj je bil potrjen prihod Jana Tratnika ter Domna Novaka, ki sta vozila italijanski Giro, v avstralski ekipi bo tekmoval Luka Mezgec. Obeta se torej pravi kolesarski spektakel z najboljšimi kolesarji sveta. Torkovo novinarsko konferenco pred začetkom dirke, na kateri bosta sodelovala tudi Tadej Pogačar in Matej Mohorič, bodo poleg novinarjev lahko spremljali tudi obiskovalci, saj bo potekala na prostem, na Bevkovem trgu in bo zagotovo pritegnila veliko kolesarskih navdušencev. Začela se bo ob 18. uri.

Bogdan Fink, organizacijski direktor dirke, je na današnji novinarski konferenci o spremljajočih prireditvah dirke na Goriškem, spregovoril tudi o izbiri mesta za start letošnje dirke: »Izbor je posledica tega, da je bilo lansko leto na Goriškem posebno z vsemi aktivnostmi, ki so potekale pred tekmovanjem, med dirko in po njej, z ogromno promocijo, z ogromnim številom gledalcev, ki so na koncu tudi izredno pomembni in enako je tudi v letošnjem letu. Če pogledamo program, se začne že v petek s čistilno akcijo in traja vse do torka, to je ogromno programa, ki je povezan z rdečo nitjo oziroma z zeleno barvo, s trajnostnim razvojem, z zeleno Slovenijo, kot so vrednote »Fight for Green«,s katerimi se promovira kolesarska dirka Po Sloveniji. Dirka po Sloveniji ima letos že 28. izvedbo, ampak v zadnjih 4-5 letih, ko so dirko neposredno prenašali v 130 različnih državah, se počasi razvijamo in gremo ob bok največjim prireditvam na svetu. Program, ki bo v Novi Gorici, bo postal standard tudi po drugih mestih po Sloveniji, kjer bodo štartne ali ciljne table. Vodilni ali pristojni na novogoriški mestni občini so razumeli, da dirka Po Sloveniji ni samo športni projekt ali kolesarstvo, ampak gre za nekaj več, gre za turistično-športni projekt, v katerem se lahko vse te destinacije, ki so v dirki, vidijo drugače, ne samo za čas kolesarske dirke.«

Kolesarska Dirka po Sloveniji je v svojih 27 letih izvedbe potekala že v vseh sosednjih državah. Leta 2004 je bil cilj nad Trstom v Bazovici. Trikrat je bil cilj v avstrijskem Beljaku, leta 2018 je prečkala Madžarsko, leta 2004 in 2007 je bil cilj v Zagrebu. Trasa dirke je razdeljena v pet etap, gre za okoli 800 km dirkanja. Prva etapa poteka med Novo Gorico in Psotojno, druga Ptuj-Rogaška, tretja Žalec-Celje, četrta Laško-Velika Planina, peta Vrhnika-Novo mesto. Bogdan Fink je glede tehničnih značilnosti dirke dodal: »Pred ciljem v Novem mestu imamo osvežilni vzpon na Trško goro, ki je naš lokalni strm vzpon, ki bo sigurno premešal štrene tistim, ki se borijo za etapno zmago ali pa tistim, ki hočejo zmagati v končni razvrstitvi. Trasa sama je zanimiva, tehnična in vseh pet dni se bo dirkalo na nož. Imena vseh sodelujočih sledijo ob koncu tedna. Imamo dogovore z ekipami in ne smemo pozabiti, da je za vse slovenske ekipe, Adria Mobil, ljubljanski Gusto, Sava Kranj, Meblo Jogi, priložnost, da opozorijo nase. Tuji kolesarji se v Slovenijo zelo radi vračajo, saj so opazili, da ljudje spremljajo rezultate naših prvakov. Gre za pozitiven nacionalni naboj, ki se odraža skozi navijanje in z ogromnim številom zastav.«

Podžupan Simon Rosič, ki je za dirko zadolžen na novogoriški mestni občini, je poudaril: »Dirka Po Sloveniji presega okvire športnega dogodka. S pomočjo naših javnih zavodov in društev dodajamo turistični in kulturni pečat. Gre za močan promocijski kanal, preko katerega želimo svetu pokazati potenciale in lepote našega brezmejnega goriškega prostora. Odločeni smo, da postanemo destinacija, ki je raj za kolesarje. Imamo ugodno klimo, čudovito naravo in hkrati dokazano kvaliteto na področju organizacije kolesarskih spektaklov. Želimo biti prepoznavni tako na področju množičnega kolesarjenja kot na področju organizacije kolesarskih dogodkov ter nenazadnje kot gostitelj ekip in reprezentanc, ki prihajajo k nam na priprave. Sploh pa smo veseli, da po mnogih letih dirka ponovno prestopa državno mejo in tako potrjujemo, da tudi na področju športa gradimo somestje in skupno prihodnost.«

Sodelovanja pri dirki so zelo veseli tudi čez mejo v sosednji Gorici ter v Števerjanu. Županja Občine Števerjan Franca Padovan je povedala: »Povabilo k sodelovanju v dirki je za nas izjemna čast in na dirko se v Števerjanu že zelo vneto pripravljamo. Zelo radi sodelujemo pri raznih prireditvah in tudi tokrat se bomo izkazali. Zahvaljujem se tako novogoriški mestni občini kot organizatorju dirke, Kolesarskemu klubu Adria Mobil, za to izjemno priložnost.«

Stefano Ceretta, podžupan Občine Gorica (I), z navdušenjem pričakuje start dirke: »Gre za vnovično sodelovanje z Novo Gorico, kar priča o dolgoletnem in tesnem sodelovanju med občinama, čeprav mesti ležita v dveh državah. To nas nikakor ne ovira, kvečjemu nas motivira, da smo boljši, kajti verjamemo in vidimo, da obstajajo možnosti, da skupaj lahko postanemo še privlačnejši. Lansko leto smo sodelovali pri dirki po Italiji (Giro d'Italia), letos pri dirki Po Sloveniji. To nam je v veliko čast. Dirka je zanimiva in če so prisotni veliki šampioni, kot je Tadej Pogačar, to še bolj poveča zanimanje vseh tistih, ki spremljajo kolesarstvo. Ne pozabimo, da je kolesarstvo eden najbolj spremljanih športov v svetovnem merilu. Tekmovalci pridejo tekmovat, ljudje pa želijo videti, kje tekmovalci tekmujejo. To se je zgodilo že lansko leto pri dirki po Italiji. Bilo je lepo, mesti sobivata in zelo učinkovito sodelujeta tudi pri takšnih projektih. »

Zapora ceste!

Na dan dirke, 15. junija, bo v Novi Gorici popolna zapora Kidričeve ulice med 6.00 in 15.00 od krožišča z Erjavčevo ulico do uvoza k banki NKBM ter med 10.00 in 15.00 še do križišča Kidričeve ulice z Vojkovo cesto.

Govori podžupan Mestne občine Nova Gorica SImon Rosič Organizatorji za skupno mizo na Trgu Evrope

Udeleženci predstavitve na Trgu Evrope podžupan Mestne občine Nova Gorica Simon Rosič