Brv čez Sočo skoraj gotova, potekajo priprave na gradnjo povezovalne poti
Nova viseča brv čez reko Sočo pri Kajak centru v Solkanu, ki bo namenjena pešcem in kolesarjem, je v glavnem dokončana. V zadnjih dveh tednih je bila nanjo nameščena javna razsvetljava. V kratkem bo urejana še okolica brvi. Pred njenim odprtjem je potrebno zgraditi še povezovalno pot med brvjo in kolesarsko potjo Solkan – Plave oziroma krakom proti Italiji. Zaradi izjemno zahtevnega, plazovitega terena, na katerem so bile potrebne dodatne geološke preiskave, se bo gradnja povezovalne poti nekoliko podaljšala, spremenjena bo tudi njena trasa. Če bo vse po sreči in bodo postopki tekli nemoteno, bi lahko brv s povezovalno potjo odprli do poletja. Novo brv in gradbišče si je skupaj s predstavniki Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje EZTS GO in izvajalci danes ogledal novogoriški župan dr. Klemen Miklavič, ki je izpostavil pomen bodočega goriškega tromostovja: poleg cestnega mostu imamo še železniški kamniti most in zdaj še most za pešce in kolesarje. »Tromostovje simbolizira celoten spekter mobilnosti v naši občini, poudarek pa dajemo železnicam in kolesarjenju,« poudarja župan.
Predvidevamo, da bomo uporabno dovoljenje za brv pridobili do začetka maja 2021. Pri gradnji povezovalne poti z brvi na kolesarsko stezo Solkan – Plave so bile zaradi zahtevnosti terena potrebne dodatne vrtine za pripravo geološko-geotehničnega elaborata s predlogi sanacije, kar bo osnova za ustrezno preprojektiranje kolesarske poti v solkanskem športnem parku. Nadzornik Valter Figar pojasnjuje: »Po osnovnem načrtu iz leta 2015 so bile pri priključku, navezavi na že obstoječo kolesarsko pot Solkan – Plave na Sabotinu predvidene serpentine. Brežina je zelo nestabilna, tam so izviri vode. Poleg tega je izvajalec brvi za postavitev pilona, sidranja in spodnje stene potreboval dostopne ceste. Te so še dodatno destabilizirale hribino. Tega se ni dalo napovedati. Zato je mestna občina naročila dodatne geološke raziskave, ki bodo osnova za spremembo trase. Po prejetju poročila geologov, se bo izdelal nov projekt.«
Župan dr. Klemen Miklavič napoveduje, da bomo najdaljšo visečo brv v Sloveniji odprli, ko bo na desnem bregu Soče zgrajena povezovalna kolesarska steza, ki bo omogočala obiskovalcem, kolesarjem in pešcem, da bodo nadaljevali pot čez brv ali na italijansko stran v Šentmaver ali po Soški dolini navzgor: »Povezujemo dve kolesarski omrežji na obeh straneh Soče in želimo, da to postane praksa. Kolesarjenje in pešačenje naj postaneta prevladujoči obliki mobilnosti.»
Tomaž Konrad, pomočnik direktorja EZTS GO, poudarja: »Brv je zgolj vezni člen med kolesarskimi potmi, ki jih imamo na slovenski in italijanski strani že narejene, in bodočimi, ki jih bomo še zgradili v okviru EZTS GO. Torej gre za priključitev brvi na traso proti Šentmavru v Italiji in potem v Gorico po desnem bregu Soče. Na levem bregu Soče pa bomo zgradili odsek, ki bo potekal čez italijanska polja in se nato vrnil pri nekdanjem solkanskem mejnem prehodu na slovensko stran in nato potekal do Trga Evrope, kjer se bo priključil na kolesarsko pot na Erjavčevi ulici in proti Šempetru. Za ta odsek je že pridobljena potrebna dokumentacija, pridobivamo še nekaj zemljišč, ki so v italijanski lasti. Predvidevamo, da bomo javno naročilo za izvedbo lahko razpisali v roku dveh mesecev. Mestna občina Nova Gorica je naročila tudi projektiranje varnega priključka kolesarske poti z brvi na obstoječo pot na levem bregu Soče.«
Gradnja brvi čez Sočo se izvaja in financira v okviru projekta EZTS GO Soča Isonzo programa Interreg Slovenija Italija 2014-2020. Brv omogoča varno in atraktivno premostitev regionalnih kolesarskih poti, hkrati pa vključuje nove medmestne/interurbane čezmejne povezave. V okviru projekta Soča-Isonzo bosta Nova Gorica in Gorica z izgradnjo manjkajočih kolesarskih povezav oziroma odsekov na slovenski in italijanski strani pridobili nove rekreativne možnosti za prebivalce in obiskovalce.
Fotografije: Mateja Pelikan