Prestižna nagrada Arcturju

Datum: 30.11.2020
Vir: Mestna občina Nova Gorica
Rubrika: Ali ste vedeli?

Goriško podjetje Arctur  je španski Sevilji na dogodku »Tourism Innovation Summit 2020 prejelo prestižno nagrado na področju inovacij v turizmu. Dogodek je odprla španska kraljica Letizia v mednarodni družbi politikov in strokovnjakov, tudi slovenskih. Podjetje Arctur je še enkrat potrdilo pomembnost inciative Turizem 4.0 in z orodjem TIM – Tourism Impact Model (Model učinka turizma).

Iz najhitreje rastoče dejavnosti se je turizem s pojavom COVIDa čez noč ustavil. Spoznali smo kako globoko je vtkan v skorajda vse sektorje naše družbe. Hitro spreminjanje pogojev delovanja sedaj kliče po rešitvah, ki občinam, destinacijam in državi omogočajo hiter in kompetenten odziv v vseh situacijah. Na dogodku, ki je bil posvečen ponovnemu zagonu turizma so se zbrali najpomembnešji predstavniki, poleg kraljice Letizie, tudi Reyes Maroto, ministrica za Industrijo, trgovino in turizem, Juan Manuel Moreno, predsednik regije Andalucie, Juan Espadas, župan Sevilje in vrsta drugih mednarodnih predstavnikov vseh deležnikov turizma.

Bomo gospodarji svojih podatkov in posledično odločitev?

Med glavnimi govorci dogodka sta bila tudi dr. Urška Starc Peceny, vodja oddelka Turizem 4.0 pri podjetju Arctur in direktor Tomi Ilijaš. Predstavljala sta Turizem 4.0, slovensko inicitaivo, ki je že prerasla v mednarodno partnerstvo za Turizem 4.0 in združuje že več kot 150 članov po celem svetu.

»Bistvo turizma 4.0 je zavednje, da poleg dobre hrane, prijaznih ljudi in lepe narave turizmu vladajo še druge sile, to so visoke tehnologije. Dejstvo je, da je Evropa tu zaspala in je ta tehnologija v rokah ameriških korporacij.« je povedal Tomi Ilijaš.

Turizem 4.0 je evropski odgovor in postavlja v ospredje kvaliteto življenja lokalnega prebivalca, trajnostni razvoj okolja ter spoštovanje človekove zasebnosti. Podatkov je ogromno, zbiramo jih na najrazličnejše načine in jih skladiščimo. Sami po sebi pa taki podatki nimajo vrednosti, treba jih je pretvoriti v informacije, ki bodo ključnim odločevalcem dale dovolj dobro sliko, da se bodo lahko pravilno odločali v katero smer naj razvijajo turizem, infrastrukturo in druga področja.

Ekipa na Arcturju je v družbi mednardnih strokovnjakov ugotovila, da je percepcija ljudi glede učinkov turizma velikokrat bistveno drugačna kot je realno stanje. TIM je prvi korak na tej poti in na podlagi nekaj več kot tristo indikatorjev prikaže učinke turizma na določeni destinaciji. Zajame vsa področja življenja in prikaže objektivno sliko tako pozitivnih kot negativnih učinkov turizma. Ocenjevanje s TIM-om se trenutno izvaja v sklopu evropskih projektov, ki jih Arctur vodi oz. sodeluje, na šestih destinacijah na Črnem Morju, na 24 destinacijah v podonavjski regiji ter v 5 pogumnih slovenskih občinah, ki so se pridružile že v testni fazi in ravno zaključujejo zbiranje podatkov.

»Priložnost za Slovenijo je, da bi orodje uporabili celovito, in postali referenčna država. Trenutno se večinoma odločamo na osnovi podatkov, ki jih zbirajo in obdelujejo tuje korporacije. Je to prihodnost, ki si jo želimo ali želimo postati gospodarji svojih podatkov in posledično odločitev?” sprašuje dr. Urška Starc Peceny.

Fotografije: Arctur